Hij komt! Hij komt! =D - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Wikje Aarden - WaarBenJij.nu Hij komt! Hij komt! =D - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Wikje Aarden - WaarBenJij.nu

Hij komt! Hij komt! =D

Door: Wikje

Blijf op de hoogte en volg Wikje

06 Januari 2014 | Nederland, Utrecht

Het was gister, zondag 6 januari 15.00 uur. Als ik mijn training wilde doen, dan moest ik nu weg gaan! Maar ik had echt geen zin, was moe en lag languit op de bank.
Toen ik ging bidden voelde ik me toch aangemoedigd wel te gaan. Wat zou ik doen: de 10, de 15, of toch maar 6,5 km zoals op mijn schema staat (waar ik me niet aan houd ;)). Ik besloot de 15 km te rennen, dat dit uiteindelijk meer zou zijn had ik echt niet verwacht.

Sinds een paar weken ren ik vaker met mijn mp3-speler en dit keer had ik er een aantal preken van Francis Chan op gezet. Hoe bijzonder kan het zijn, of eigenlijk kan ik wel zeggen 'geleid en voorbereid'.
's Ochtends ging de dienst (in de Rank, waar ik onverwachts heenging) over de wederkomst van Jezus; Jazeker, Hij komt terug en hoe beïnvloedt dit jouw tijd hier? Het raakte mij. Geleid en voorbereid?! Ja, want waar gingen de preken over van Francis Chan; de wederkomst! Drie preken kon ik luisteren tijdens mijn run die uiteindelijk uitkwam op 16 km. Blijkbaar was het voor mij belangrijk om gisteren dit allemaal te horen, het zette mij weer stil bij mijn relatie met Jezus (hoe ontzagwekkend Hij is!) en ook waarom ik hier leef en hoe ik mij voorbereid op Zijn komst.

Met een tijd van 1 uur en 38 minuten vind ik het weer een hele prestatie van mezelf :). En wat heb ik een heerlijke tijd gehad tijdens het rennen!
Een dubbele training: lichamelijk en geestelijk.
Gelukkig ben ik gaan rennen, want ik had die preken van Francis Chan, de lessen die ik hieruit leerde en mijn lichamelijk inspanning echt niet willen missen. Thuisgekomen was ik ongelofelijk moe, maar wel voldaan!

Soms lijkt het of God zichzelf stil houdt, maar dan ineens volgt het één na het ander. Hij verrast me op manieren die ik niet bedenk, die zo bij mij aansluiten en doet me zowel verbaasd staan van Hem als van mezelf. Als een dief in de nacht, ineens is Hij er. Ik mag Hem verwachten overal waar ik ga, zo ineens.
Niet om bang voor te zijn, maar om naar uit te kijken, vol verwachting, als een kind dat naar zijn vader rent om hem te knuffelen of als twee geliefden die elkaar lang niet hebben gezien en elkaar eindelijk weer in de ogen kunnen kijken en vasthouden. Zucht... ineens :)

Iets te zwaar voor je? De training met 3 stevige preken van Francis Chan kan ook zo anders. Afgelopen week heb ik namelijk 9,5 km mogen rennen met Elly en Rikkert in mijn oren :)... 'Weet je dat de lente komt, lente komt, lente komt...' Ik denk dat mensen de hele tijd tegen een big-smile hebben aangekeken ;).
Stel je rent, heb je weer wat ideetjes... Beide grote aanraders!

Tot de volgende keer!

(nog maar 28 dagen)

  • 06 Januari 2014 - 15:09

    Els:

    Lekker bezig meid! :) Mooi om te lezen! Zegen voor de komende weken! Ren voor de Koning!

  • 06 Januari 2014 - 21:45

    Joelle:

    Wouw, super gaaf Wikje! HEERLIJK! :) Met Hem wandelen en rennen ;)

  • 09 Januari 2014 - 19:39

    Ria Van Geel:

    hoi Wikje
    leuk om je te volgen straks ! groetjes Ria

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Utrecht

Halve marathon voor gerechtigheid

Armoede is een groot probleem in Brazilië. In dit land leeft 42% van alle kinderen in armoede en 1 op de 8 kinderen leven op straat. Doordat het WK voetbal in 2014 en de Olympische Spelen in 2016 plaatsvinden in Brazilië stijgt het toerisme en daarmee de economische groei van het land. De keerzijde van deze sportevenementen en het toerisme is een toename van mensenhandel en kinderprostitutie. In Recife, één van de steden waar het WK voetbal gespeeld wordt, worden kinderen uitgebuit om als kinderprostituee te werken. Daarnaast worden veel kosten gemaakt voor transport, de bouw van stadions en eventorganisatie; financiële middelen die niet ingezet worden in de strijd tegen armoede. Dit alles heeft een enorme weerslag op de bevolking van onder andere Recife en Campina Grande, twee steden in Brazilië.

Compassion zet zich in om armoede te bestrijden en om kinderen en ouders voor te lichten, bewust te maken en te beschermen tegen mensenhandel en kinderprostitutie.

De opbrengst van de halve marathon gaat naar kinderen en studenten in Brazilië die in armoede leven. We helpen hen door:

1.sponsors te werven voor kinderen in Compassion-projecten in de regio die we bezoeken
2.geld te werven voor de studiebeurs van Braziliaanse studenten
3.geld te werven voor een hulpfonds dat helpt te voorkomen dat kinderen het slachtoffer worden van kinderprostitutie en mensenhandel
4.de bewustwording over de groei van kinderprostitutie en mensenhandel te vergroten.
De opbrengst besteden we via Compassions kindsponsorprogramma, studentenprogramma en een aanvullend fonds
(bron: www.compassionmarathon.nl)

HELP JIJ HUN en MIJ MEE?!
Sponsor mijn run door een kindje te ondersteunen of geef een gift via www.compassionmarathon.nl/wikje code 429WA.

Recente Reisverslagen:

03 Maart 2014

Boven verwachting, niet te typen

01 Februari 2014

De laatste stappen in Nederland

25 Januari 2014

Konijntjes

19 Januari 2014

van alles blog

06 Januari 2014

Hij komt! Hij komt! =D
Wikje

Actief sinds 22 Dec. 2013
Verslag gelezen: 251
Totaal aantal bezoekers 5491

Voorgaande reizen:

02 Februari 2014 - 18 Februari 2014

Halve marathon voor gerechtigheid

Landen bezocht: