De laatste stappen in Nederland - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Wikje Aarden - WaarBenJij.nu De laatste stappen in Nederland - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Wikje Aarden - WaarBenJij.nu

De laatste stappen in Nederland

Blijf op de hoogte en volg Wikje

01 Februari 2014 | Nederland, Utrecht

Nog maar 9 uur en dan ben ik opweg naar Schiphol, opweg naar Lissabon, opweg naar Recife Brazilië. Ik kan het nog niet bevatten dat ik nu op het punt beland ben dat alle trainingen, overwinningen, wakker liggende uren, tranen, pijn, blessures, vragen, onzekerheden, uren en voorbereidingen nu ten einde lopen. En niet zomaar…

De komende weken zal ik oog in oog staan met het land en de mensen waar ik zoveel over gehoord en gelezen heb. Zij die een plek in mijn hart hebben gekregen, zonder dat ik ze ooit ontmoet heb. Zij die zo dankbaar zijn en zo uitzien naar de komst van ons als vrouwen. Het kan mij nu al overweldigen, dat ik tranen in mijn ogen krijg. Spannend vind ik het, omdat ik niet weet wat het met mij gaat doen om onder zoveel liefde mijn kilometers daar te rennen. Ik wil mij volledig inzetten om de mensen daar lief te hebben, hen te knuffelen en te bemoedigen. En zo vaak denk ik; wie ben ik nou? Soms lijkt het zo groots! Ik bid met mijn hele hart dat wij als groep uit mogen gaan in de kracht van de Heilige Geest. Hij kan harten raken, genezen en levens veranderen en daar wil ik voor gaan! Dat stijgt boven al het geld en de voorzieningen uit die wij hen nu kunnen bieden met de opbrengsten.

Hierbij is het niet alleen mijn inzet en geld, maar ook die van jullie! Ik had dit nooit gekund zonder de steun van zoveel mensen. En die steun heb ik nog steeds nodig, ook als ik ver weg ben. Willen jullie bidden voor ons als vrouwen, voor onze gezondheid, onze energie en voor de ontmoetingen die plaats zullen vinden?

De laatste training op Nederlandse bodem is vandaag gerend… De zon gaat onder en het is bijna tijd om mijn laptop te sluiten voor de komende weken en te gaan naar de zon (het is er nu 34 graden). Op www.compassionreizen.nl kan je de komende weken dagelijks een blog lezen met onze belevenissen. Zelf hoop ik ook veel te schrijven daar, zodat ik jullie later veel kan vertellen van alle mooie maar ook zeker heftige dingen die ik mee ga maken.

Een liefdevolle groet en vanuit de grond van mijn hart bedankt,

Wikje

ps. Nu kan ik het nog vragen: Ik zoek nog voor in ieder geval 3 kinderen een sponsor. Zij zullen je eeuwig dankbaar zijn (en ik ook)
www.compassionmarathon.nl/wikje voor giften en sponsoring

  • 01 Februari 2014 - 18:20

    Geeske:

    Ja!!! Bijna tijd om te gaan :-)
    Bijzonder en levensveranderend voor veel kids en vrouwen daar en... Voor jezelf ook!
    Ik bid voor je meis!
    See you tomorrow, early in the morning ;-)

    X

  • 01 Februari 2014 - 19:10

    Joke:

    God zegene jou en ik bid, dat jij daar veilig zal aankomen!

  • 06 Februari 2014 - 20:43

    Miriam:

    En hoe is het daar in Brazilië? Leuk trouwens die foto's op de Compassion website. Ik wens je heel veel succes, plezier en bijzondere momenten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Utrecht

Halve marathon voor gerechtigheid

Armoede is een groot probleem in Brazilië. In dit land leeft 42% van alle kinderen in armoede en 1 op de 8 kinderen leven op straat. Doordat het WK voetbal in 2014 en de Olympische Spelen in 2016 plaatsvinden in Brazilië stijgt het toerisme en daarmee de economische groei van het land. De keerzijde van deze sportevenementen en het toerisme is een toename van mensenhandel en kinderprostitutie. In Recife, één van de steden waar het WK voetbal gespeeld wordt, worden kinderen uitgebuit om als kinderprostituee te werken. Daarnaast worden veel kosten gemaakt voor transport, de bouw van stadions en eventorganisatie; financiële middelen die niet ingezet worden in de strijd tegen armoede. Dit alles heeft een enorme weerslag op de bevolking van onder andere Recife en Campina Grande, twee steden in Brazilië.

Compassion zet zich in om armoede te bestrijden en om kinderen en ouders voor te lichten, bewust te maken en te beschermen tegen mensenhandel en kinderprostitutie.

De opbrengst van de halve marathon gaat naar kinderen en studenten in Brazilië die in armoede leven. We helpen hen door:

1.sponsors te werven voor kinderen in Compassion-projecten in de regio die we bezoeken
2.geld te werven voor de studiebeurs van Braziliaanse studenten
3.geld te werven voor een hulpfonds dat helpt te voorkomen dat kinderen het slachtoffer worden van kinderprostitutie en mensenhandel
4.de bewustwording over de groei van kinderprostitutie en mensenhandel te vergroten.
De opbrengst besteden we via Compassions kindsponsorprogramma, studentenprogramma en een aanvullend fonds
(bron: www.compassionmarathon.nl)

HELP JIJ HUN en MIJ MEE?!
Sponsor mijn run door een kindje te ondersteunen of geef een gift via www.compassionmarathon.nl/wikje code 429WA.

Recente Reisverslagen:

03 Maart 2014

Boven verwachting, niet te typen

01 Februari 2014

De laatste stappen in Nederland

25 Januari 2014

Konijntjes

19 Januari 2014

van alles blog

06 Januari 2014

Hij komt! Hij komt! =D
Wikje

Actief sinds 22 Dec. 2013
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 5475

Voorgaande reizen:

02 Februari 2014 - 18 Februari 2014

Halve marathon voor gerechtigheid

Landen bezocht: