Konijntjes - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Wikje Aarden - WaarBenJij.nu Konijntjes - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Wikje Aarden - WaarBenJij.nu

Konijntjes

Blijf op de hoogte en volg Wikje

25 Januari 2014 | Nederland, Utrecht

Op mijn zesde verjaardag kreeg ik een lief klein dwergkonijntje. Met zijn lichtgrijze haren en donkere oren en staart bleek het een stoere dwerg te zijn. Zijn naam was Knabbeltje. Wat hij mij nooit duidelijk heeft gemaakt is dat hij heel heel heeeel veel zusjes heeft! Deze week heb ik zeker weten meer dan 150 familieleden ontmoet. En ze waren allemaal in Utrecht.

Mijn eerste bezoek begon bij de run van mijn vorige blog. Na ongeveer 15 km te hebben gerend hupste er een konijntje voor me. Het begon licht te schemeren en ineens zag ik allemaal witte puntjes voor me aan en uit gaan. Wat ik toen zag geloofde ik bijna niet. Ongeveer 500 meter lang waren er kleine bruine konijntjes met donkere oortjes en witte staarten ‘zeeman mag ik overvaren’ aan het spelen. Het bracht me terug in mijn kindertijd en ik begon zelf een beetje mee te hupsen. Het maakte mijn laatste kilometers een stuk lichter :).

De afgelopen week heb ik mijn knie steeds voelen zeuren en ik was daardoor ook in dubio of ik nu de intensiteit van mijn trainingen wel aan moest houden. Met enorme tegenzin ben ik vanmiddag toch gaan rennen. Voor diegenen die mij goed kennen die raden het misschien al; ik liep uiteindelijk meer dan gepland. Vandaag had ik er 17,5 km opzitten waarbij weer 500 meter konijntjes aan de kant van de weg stonden om mij aan te moedigen en voor mij te hupsen. Ik werd er zo blij van! Dit stukje ga ik vaker rennen… Nou ja, nog 3 keer want dan…. dan zit ik in de tropen en kan ik heel andere dieren verwachten… brrrr

Ik zie er erg naar uit, van mij mag het nu wel zover zijn. De tintelingen voel ik ervan in mijn lichaam en een hupsje doe ik op mijn stoel. Het feest kan bijna beginnen!

Braziiiiiil lalalalalalalala lalalalalalalala lalalalalalalalaaaa Brazil
http://www.youtube.com/watch?v=VbXNmIvWa1c

  • 25 Januari 2014 - 22:42

    Geeske:

    Hoe leuk is dat!!! Tof meis, Zie t al voor me ;-)
    You can do it & i'm proud of you!!! X

  • 26 Januari 2014 - 16:23

    Els:

    Ga zo door, nog eventjes! Voor de Koning :) Dat gaat wel goedkomen volgens mij de komende weken en met die marathon!! Zegen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Utrecht

Halve marathon voor gerechtigheid

Armoede is een groot probleem in Brazilië. In dit land leeft 42% van alle kinderen in armoede en 1 op de 8 kinderen leven op straat. Doordat het WK voetbal in 2014 en de Olympische Spelen in 2016 plaatsvinden in Brazilië stijgt het toerisme en daarmee de economische groei van het land. De keerzijde van deze sportevenementen en het toerisme is een toename van mensenhandel en kinderprostitutie. In Recife, één van de steden waar het WK voetbal gespeeld wordt, worden kinderen uitgebuit om als kinderprostituee te werken. Daarnaast worden veel kosten gemaakt voor transport, de bouw van stadions en eventorganisatie; financiële middelen die niet ingezet worden in de strijd tegen armoede. Dit alles heeft een enorme weerslag op de bevolking van onder andere Recife en Campina Grande, twee steden in Brazilië.

Compassion zet zich in om armoede te bestrijden en om kinderen en ouders voor te lichten, bewust te maken en te beschermen tegen mensenhandel en kinderprostitutie.

De opbrengst van de halve marathon gaat naar kinderen en studenten in Brazilië die in armoede leven. We helpen hen door:

1.sponsors te werven voor kinderen in Compassion-projecten in de regio die we bezoeken
2.geld te werven voor de studiebeurs van Braziliaanse studenten
3.geld te werven voor een hulpfonds dat helpt te voorkomen dat kinderen het slachtoffer worden van kinderprostitutie en mensenhandel
4.de bewustwording over de groei van kinderprostitutie en mensenhandel te vergroten.
De opbrengst besteden we via Compassions kindsponsorprogramma, studentenprogramma en een aanvullend fonds
(bron: www.compassionmarathon.nl)

HELP JIJ HUN en MIJ MEE?!
Sponsor mijn run door een kindje te ondersteunen of geef een gift via www.compassionmarathon.nl/wikje code 429WA.

Recente Reisverslagen:

03 Maart 2014

Boven verwachting, niet te typen

01 Februari 2014

De laatste stappen in Nederland

25 Januari 2014

Konijntjes

19 Januari 2014

van alles blog

06 Januari 2014

Hij komt! Hij komt! =D
Wikje

Actief sinds 22 Dec. 2013
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 5477

Voorgaande reizen:

02 Februari 2014 - 18 Februari 2014

Halve marathon voor gerechtigheid

Landen bezocht: