van alles blog - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Wikje Aarden - WaarBenJij.nu van alles blog - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Wikje Aarden - WaarBenJij.nu

van alles blog

Blijf op de hoogte en volg Wikje

19 Januari 2014 | Nederland, Utrecht

Nog 2 weken en ik zit in het vliegtuig! Ja, ik ben nu nog in Nederland!
Met de vrouwen die mee gaan hebben we de laatste voorbereidingsavond gehad. De gezelligheid spatte er van af ;) een flink kippenhok was het. Dat wordt nog wat in Brazilië!
Ik heb enorm veel zin om er heen te gaan en tegelijkertijd denk ik er liever niet over na. Al de voorbereidingen komen nu bijna tot hun eind en dan is het tijd om te zien waar ik het allemaal voor gedaan heb, de ellende en vreugde te zien, kinderen te ontmoeten en de grote uitdaging om de 21 km in het warme Brazilië te rennen. Dit idee vind ik zo raar en eigenlijk helemaal niet fijn; alle tranen, zweet, tijd, investering en werving is dan ineens afgelopen…
Ik ben de afgelopen maanden enorm gezegend met giften waardoor ik een stuk dichter bij mijn streefbedrag zit =D. Bedankt lieve mensen!
Inmiddels heb ik ook voor mijn laatste week in Brazilië (als ik alleen overblijf) mogelijkheden om bij mensen te slapen, dit geeft me meer rust. In mijn eentje op de Braziliaanse straat staan, als westerse vrouw waar ze alleen Portugees spreken, stond mij toch niet zo aan ;).
Nog iets over mijn trainingen: de afgelopen weken heb ik iets minder kunnen rennen in verband met een drukke agenda. De trainingen die ik heb gehad waren wel erg mooi. Zo heb ik in Ede een stuk door heuvelachtig bos mogen rennen (goede training voor het heuvelachtige gebied in Brazilië) en heb ik gisteren een ronde van 17 km gerend in Utrecht. Hierbij begin ik mijn knie wel te voelen, maar dat trekt gelukkig snel bij =).
De twee weken die me nog te wachten staan zullen vast voorbij vliegen. Ik vind het heel leuk dat zoveel mensen me bemoedigen en enthousiast zijn voor dit doel. Van de 5 kinderen die ik gesponsord wil hebben zijn er nu in ieder geval 2 onder de pannen. Één van die meiden ga ik ontmoeten en er is al een leuke tas met cadeautjes samengesteld (thanks to mom!)…
Zelf hoop ik tijdens de reis af en toe wat te posten op deze pagina, maar ik weet niet in hoeverre de planning dit toelaat. Daarom kan je elke dag sowieso een blog lezen van onze lieve communicatiemedewerker Ans op compassionreizen.nl. Maar dat is vanaf 2 februari.

Voor nu: www.compassionmarathon.nl/wikje want:
Ik heb jou nodig om mijn doel te halen!
Ik ren voor de 5 kinderen en 2500 euro. Nog ongeveer 500 euro te gaan en 3 sponsors voor een kind! Met elke euro ben ik enorm dankbaar! Het kan nu nog… Ondersteun mij en bevrijd kinderen daar: geef =D! We zijn er bijna, elke gift is welkom! Check de site om te geven
Bij twijfel, wel doen!:P

Een grote zegen en bedankt voor die van jullie!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Utrecht

Halve marathon voor gerechtigheid

Armoede is een groot probleem in Brazilië. In dit land leeft 42% van alle kinderen in armoede en 1 op de 8 kinderen leven op straat. Doordat het WK voetbal in 2014 en de Olympische Spelen in 2016 plaatsvinden in Brazilië stijgt het toerisme en daarmee de economische groei van het land. De keerzijde van deze sportevenementen en het toerisme is een toename van mensenhandel en kinderprostitutie. In Recife, één van de steden waar het WK voetbal gespeeld wordt, worden kinderen uitgebuit om als kinderprostituee te werken. Daarnaast worden veel kosten gemaakt voor transport, de bouw van stadions en eventorganisatie; financiële middelen die niet ingezet worden in de strijd tegen armoede. Dit alles heeft een enorme weerslag op de bevolking van onder andere Recife en Campina Grande, twee steden in Brazilië.

Compassion zet zich in om armoede te bestrijden en om kinderen en ouders voor te lichten, bewust te maken en te beschermen tegen mensenhandel en kinderprostitutie.

De opbrengst van de halve marathon gaat naar kinderen en studenten in Brazilië die in armoede leven. We helpen hen door:

1.sponsors te werven voor kinderen in Compassion-projecten in de regio die we bezoeken
2.geld te werven voor de studiebeurs van Braziliaanse studenten
3.geld te werven voor een hulpfonds dat helpt te voorkomen dat kinderen het slachtoffer worden van kinderprostitutie en mensenhandel
4.de bewustwording over de groei van kinderprostitutie en mensenhandel te vergroten.
De opbrengst besteden we via Compassions kindsponsorprogramma, studentenprogramma en een aanvullend fonds
(bron: www.compassionmarathon.nl)

HELP JIJ HUN en MIJ MEE?!
Sponsor mijn run door een kindje te ondersteunen of geef een gift via www.compassionmarathon.nl/wikje code 429WA.

Recente Reisverslagen:

03 Maart 2014

Boven verwachting, niet te typen

01 Februari 2014

De laatste stappen in Nederland

25 Januari 2014

Konijntjes

19 Januari 2014

van alles blog

06 Januari 2014

Hij komt! Hij komt! =D
Wikje

Actief sinds 22 Dec. 2013
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 5482

Voorgaande reizen:

02 Februari 2014 - 18 Februari 2014

Halve marathon voor gerechtigheid

Landen bezocht: